zaterdag 20 augustus 2016

Stampin'Up Mini album / Creations by Jolan

Tag Topper punch mini. mini. mini album by Jolanda Meurs

Hey hallo leuk dat je weer een kijkje komt nemen op mijn blog. Twee jaar geleden maakte ik dit leuke albumpje. 
Bij toeval kwam ik het gister weer tegen. IK vond hem zo leuk en toepasselijk met dit mooie weer dat ik dacht 
ik deel hem nog een keer met jullie.

Hij is heel simpel te maken. Je snijdt daarvoor een strook wit cardstock van 12 x 30 cm.
Je meet het midden (15 cm) en maak een aantal rillen van 1 cm naar links en naar rechts.
Het aantal is afhankelijk van de pagina's die je wilt maken. 
Vouw deze rillijnen in berg en dalvouwen.

Plak deze rillijnen aan de buiten kant tegen elkaar dicht zoals op de foto te zien is!
Er ontstaan dan een soort tabjes in de binnen kant waar je de pagina's op kunt plakken.
Voor deze pagina's snij je een strook van 18 cm lang. Vouw deze door midden en plak deze vast op de voor en 
achterkant  van het tabje. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.


Vouw voordat je de pagina's er in plak de voor en achterkant van je album op elkaar en schuif het tussen de Tag Topper punch. Pons nu en snij het overtollige papier boven en onder er af.
Sluit je boekje met een lintje!


Plak nu de pagina's (18 cm lang gerild op 9 cm) in je albumpje.






Je kunt zo'n soort albumpje ook maken van je kleinkinderen want hij past prima in je tas!

Helaas is het papier niet meer verkrijgbaar maar je kunt er natuurlijk elk design papier voor gebruiken die je wil.
Tot morgen want dan heb ik uit deze zelfde set nog een leuk project.

groetjes Jolan

Geen opmerkingen: